پایگاه تخصصی مسجد-حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا رضایی امام مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک شهید محلاتی از جمله ائمه جماعت فعال در حوزه مدارس است که در سالهای اخیر اقدامات ارزنده ای را در خصوص جذب دانشآموزان به مدارس انجام داده است. حجت الاسلام والمسلمین رضایی در گفتگویی که با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد داشت ضمن اشاره به اهمیت ارتباط مسجد و مدرسه، عزم و پیگیری دو جانبه را رمز یک ارتباط پویا و موثر دانست.
امام مسجد امیرالمومنین(ع)، ضمن اشاره به نقش تربیت دانش آموز در مساجد در مواجه با جنگ نرم، از مساجد تحت عنوان بزرگترین سنگر در برابر تهام فرهنگی یاد کرد و افزود: اگر بتوانیم راهکاری را پیاده کنیم که یک ارتباط هدفمند بین مسجد و مدرسه ایجاد شود به نوعی آینده ایران اسلامی را تضمین نمودهایم.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی مشکلات دوری مساجد و مدارس از هم را، زنگ خطری برای جامعه دانست و اشاره کرد که هم وزارت آموزش و پرورش و هم مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد باید ضمن تدین سندهای همکاری اقدامات لازم را برای اجرایی شدن این تفاهم نامهها به کارگیرند.
امام مسجد امیرالمومنین(ع)در ادامه گفت: تفاهیم نامه اخیر میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و وزارت آموزش و پرورش را باید به فال نیک گرفت و از آن به عنوان نقطه عطفی در ارتباط مدرسه و مسجد یاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی از تمامی امامان مساجد استان تهران خواست تا با حضور حداقل یکبار در ماه در مدارس، این ارتباط را منسجمتر کنند.
این امام جماعت ضمن اشاره به راهکارهای بهبود رابطه مسجد و مدرسه به دو طرحی که توسط مسجد ایشان در این خصوص انجام شده اشاره نمود و گفت: ما در دو سال گذشته تمرکز خود را بر روی دو طرح قرار دادهایم. طرح نخست که توسط دکتر دهقان، استاد دانشگاه امام صادق (ع) مطرح شد، بر این مبنا اجرا شد که نخبگان مدرسه نیازمند نخبگان مسجدی هستند. بر اساس این طرح ما حلقههای 10 نفره از نخبگان مدرسهای را ایجاد کردیم و مسئولیت هر حلقه را به یک خبره مسجدی دادیم.
امام مسجد امیرالمومنین(ع) از خبرگان مسجدی تحت عنوان افراد باسواد مسجدی یاد نمود و اشاره کرد این افراد چون پرورش یافته مساجد هستند و از درون مساجد رشد یافتهاند، بهتر میتوانند نیازهای روزمره نخبگان مدرسهای را بشناسند.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی دومین فعالیت عمدهاش در خصوص بهبود روابط مسجد و مدرسه را هماهنگی با مدارس برای استفاده از فضای مدرسه در طرحهای تابستانی برای بچههای مسجدی عنوان نمود.
و در پایان اشاره نمود که با توجه به کمبود فضای مساجد استان تهران از یک طرف و کاهش تعداد دانشاموزان در مدارس و تک شیفته شدن مدارس از سوی دیگر، می توان از این فضا برای نشاط و سرگرمی دانشآموزان مسجدی استفاده نمود.