به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسجد امام جعفر صادق در کویت در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان با یک عملیات تروریستی به خاک وخون کشیده شد. پیش از آن دو مسجد دیگر در عربستان توسط داعش مورد حمله تروریستی قرار گرفته بودند.
انفجار مسجد امام صادق کویت و القدیح عربستان
حملات هوایی ارتش عربستان به مساجد یمن و تخریب آنها در ماه مبارک رمضان هم به شدت ادامه دارد.
گروه تکفیری داعش نیز تا کنون بیش از 210 مسجد و مرکز دینی را در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه با خاک یکسان کرده است که آخرین آن انهدام مسجد الزهراء (س) در شهر موصل بود واتفاقا آن هم در دهه اول ماه مبارک رمضان به وقوع پیوست.
تخریب مسجد در عراق
در جنگ 51 روزه که در آستانه اولین سالگرد آن هستیم 96 مسجد به طور کامل تخریب یا به شدت آسیب دید در حالیکه با نگاهی به کارنامه اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطینی اشغالی شاهد آن هستیم که از سال 1948 که این رژیم اعلام موجودیت کرد تا به امروز هزاران مسجد در مناطق اشغالی تخریب یا تغییر کاربری پیدا کرده اند و مسجدالاقصی نیز به عنوان نماد مساجد مسلمانان هر روز در معرض خطر تخریب و یهودی سازی صهیونیستها قرار دارد.
تخریب مسجدی در غزه
بر اساس تحقیق شیخ کامل ریّان رئیس «جمعیة الأقصی لرعایة الأوقاف الإسلامیة»، اسرائیل تاکنون بر 000ر600ر1 دُونُم (هر دونم تقریبا هزار متر) . از املاک وقفی دست انداخته، 1200 مسجد را منهدم کرده، 50 مسجد را به کنیسه تبدیل کرده و 50 مکان اسلامی را با تغییر نام آنها به عبادتگاههای صهیونیست ها اختصاص داده است.
به عنوان مثال، مسجد شیخ سمعان در نزدیکی قَلقیلِیَه (از شهرهای کرانة باختری رود اردن که اکنون زیر نظر حکومت خودگردان فلسطین اداره میشود) را امروزه به کنیسة شمعون بن یعقوب تغییر نام داده است.
به راستی چه نوع ارتباطی بین اندیشه های یهودی انحرافی که صهیونیسم جهانی مبلغ آن است و اسلام منحرف که گروه های تکفیری نماینده آن هستند و وهابیون عربستانی پدرخوانده آن محسوب می شوند، می تواند وجود داشته باشد؟ آیا آنگونه که برخی تحلیلگران اعلام میکنند هر دوی آنها از یک مشرب و آبشخور فکری تغذیه می کنند؟
حقایق و اسناد زیادی این نظریه را تایید می کنند که به برخی از آنها می پردازیم:
براساس روایت صهیونیستها از دیانت یهود که هم اکنون به عنوان یهودیت توسط رژیم صهیونیستی اجرا می شود، تعالیم تورات آتش زدن مساجد ، کلیساها و مراکز غیر یهودی را واجب دانسته اما انرا جزو وظایف دولت حاکم قرار داده است وبرخلاف چهره حق به جانبی که صهیونیستها در محافل و مجامع بین المللی به خود میگیرند خاخام های صهیونیست هیچ اعتقادی به آزادی عقیده و دین نداشته و مرگ و نابودی را برای تمامی غیر کیشان خود خواهانند.
از این نقطه میتوان به اولین وجه مشترک گروههای تکفیری که خود در رحم افکار وهابیت رشد ونمو یافته اند، رسید بویژه که اندیشه های وهابیت نیز بر تکفیر غیر همفکرانشان تاکید کرده و قتل آنان را مباح میداند.
در این چارچوب گروه داعش به عنوان آخرین نسخه از این خط مشی فکری که اتفاقا ادعای پیروی از تعالیم اسلامی را هم دارد به هیچ عنوان به چیزی به نام آزادی دین اعتقادی ندارد و نسلکشی نژادی خود را از لحظه تسلط بر هر منطقهای آغاز کرده و به تدریج هم آنرا در طول زمان ادامه میدهد مسئله ای که در مورد ملت فلسطین نیز توسط صهیونیستها از سال 1947 دوره جنگ و تسلط های تدریجی بر فلسطین وبسط تدریجی اشغالگری بر بقیه مناطق این سرزمین کاملا ملموس وقابل مشاهده می باشد.
تخریب مسجدی در عراق توسط داعش
چندی پیش بعد از به آتش کشیده شدن کلیسای تاریخی «طابقه» درشمال فلسطین اشغالی توسط گروه های صهیونیست که در زمان خود جنجال رسانه ای قابل توجهی هم به وجود آورد «ایلی تسور» خاخام سرشناس صهیونیستی در مقاله ای که در پایگاه اطلاع رسانی«سروجیم» متعلق به جریان صهیونیسم مذهبی منتشر کرد به شدت از برخی از شخصیت هایی که به آتش کشیدن کلیساها و مساجد اعتراض و آنرا مخالف تعالیم توراتی توصیف کرده بودند انتقاد و آنان را به مخفیکردن تعالیم واقعی تورات از یهودیان و پیروان صهیونیسم دینی متهم کرد.
این دقیقا همان رویکردی است که گروه های تکفیری از زمان شکل گیری وهابیت در سرزمین عربستان با ویران کردن مراقد ائمه در بقیع و یورش آنها به کربلا و نجف و تخریب این مراقد آغاز و با انفجار تروریستی حرمین عسکریین هم به آن وسعت بیشتری دادند.
تخریب مسجد امام هادی در یمن
امروز نیز شاهد حملات هوایی به مساجد یمن (از زمان حمله سعودیها به یمن -6فروردین- تاکنون 200 مرکز عام المنفعه دینی و مسجد تخریب شده اند) و انفجار مساجد شیعیان در عربستان و کویت هستیم و حتی مسئله انهدام کعبه هم در فتاوای این گروهها دیده می شود.
رژیم آلسعود نیز به بهانه توسعه حرمین شریفین، در سال 93 با تخریب آخرین نشانههای مسجد تاریخی عتبان بن مالک و بنات النجار در مدینه منوره، خشم مردم عربستان را بر انگیخت.
مسجد تاریخی عتبان بن مالک درمدینه
دفتر رصد فتواهای تکفیری دار الافتار مصر در گزارشی که پیش از حمله تروریستی به کویت منتشر شد اعلام کرد صرفا طی چند ماه اول سال جاری میلادی 50 مسجد در کشورهای سوریه ، عراق ، یمن و عربستان به دست گروه داعش با خاک یکسان شده است.
دار الافتاء مصر تاکید میکند: گروه داعش به بهانه های مختلف سعی در فریب پیروان خود و شرعی جلوه دادن اقدامات خود دارد تا آنان را به بهانه نیل به شهادت به کشتار دیگر مسلمانان وادار کند.
در ادامه این گزارش آمده است: این گروه تکفیری گاهی شیعه بودن نمازگزاران موجود در مسجد را بهانه حملات تروریستی خود قرار می دهد، در برخی از اوقات وجود ضریح را در آن دستمایه اقدامات تروریستی خود میکند و مدعی می شود که نماز گذاردن در چنین اماکنی حرام است، دفعات دیگر باستانی بودن آنرا که باعث شده گردشگران غیر مسلمان هم وارد آن شوند دلیل حملات تروریستی خود اعلام می کند و هر روز نیز بر این بهانههای واهی خود برای تخریب مساجد مسلمانان میافزاید.
این نوع رویکرد را دقیقا ایلیتسور هم در مقاله خود مورد تایید قرار داده و خطاب به خاخام های مخالف ادعا میکند: آیات واضحی در تورات بر انجام این کار تاکید دارند یکی از این آیه ها می گوید تمامی اهل زمین را از مقابل خود بپراکنید، مجسمههای آنها را خراب کنید، بتهایشان را در هم بشکیند و تمامی ساختمان های مرتفع آنان را ویران سازید.
نماز نمازگزاران غزهای بر روس ویرانههای مسجد
اما نکته جالب در حملات و اقدامات گروه داعش مصون ماندن نه تنها مراکز یهودی بلکه آثار باستانی آنها از حملات واقدامات تخریبی است.
در حالیکه گروه داعش تنها مسجد روستای شیخ هلال در ریف شمالی حلب را به دلیل قرار گرفتن قبر فردی به نام شیخ هلال در آن با خاک یکسان و مردمی که از این مسجد برای نماز وحفظ قرآن استفاده می کردند آواره نمود، تمامی آثار باستانی مربوط به یهودیان در شهر تاریخی پالمیراس در امان مانده و حتی همانند قبر موسس سر سلسله عثمانی مورد حمایت جنگجویانش قرار میگیرند.
و این نیز دقیقا با نظر «موسی بن میمون» یکی از رهبران عقیده منحرف یهودی ـ صهیونیستی همسو میباشد که یکی از واجبات یهودیان را تخریب تمامی اماکن مربوط غیر یهودیان اعلام کرده است تا صرفا آثار یهودی در جهان باقی بمانند.
تخریب مسجدی در سلوان بیت المقدس
بن تسور هم با استناد به این فتوا تاکید می کند «اید به نص صریح این فتوا عمل کرد این واقعیتی است که باید به اجرا در آید.»
با این وجود وقتی باروخ گولدشتاین خاخام نظامی ارتش صهیونیستی در بامداد یکی از روزهای ماه مبارک رمضان در سال 1994 وارد مسجد ابراهیمی الخلیل شد و نمازگزاران مسلمان این مسجد را به خاک وخون کشید کسی تصور نمیکرد که او اقدامی را انجام داده که بعدها وهابیون سعودی و تکفیریهای جدید داعشی علیه مراقد و مساجد مسلمانان انجام خواهند داد حملاتی که آخرین قربانیان آن نمازگزاران روزه دار مسجد امام صادق کویت بودند.