چهارشنبه / ۲۴ اَمرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۹۰
گزارشگر : جلال حیران نیا
شنبه ۲۷ مرداد ماه

نشست خبری «روز جهانی مسجد» برگزار می‌شود

نشست خبری برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌ تهران در روز جهانی مسجد با شعار «مسجد هسته مقاومت جهان اسلام» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد، این نشست صبح شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰ صبح، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مجتمع فرهنگی محراب(خیابان سعدی شمالی_بعداز بیمارستان امیر اعلم_کوچه شهید صفامنش) برگزار می‌شود.

 ۵۵ سال پیش در چنین روزی، یعنی بیست و یکم اوت سال ۱۹۶۹ میلادی (۳۰ مرداد ۱۳۴۸)، مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و در اثر این آتش سوزی، به این مکان مقدس و تاریخی، آسیب‌های زیادی وارد شد. دنیس مایکل ولیم روهان شهروند اسرائیلی در ساعت هفت صبح این روز مسجدالاقصی را به آتش کشید. در نتیجه این اقدام، ۱۵۰۰ متر مربع از فضای مسجد از بین رفت و منبر تاریخی مسجد منتسب به سلطان ناصر صلاح‌الدین یوسف‌بن‌ایوب (سال ۵۸۳ هجری) در آتش سوخت. رژیم صهیونیستی در یک دادگاه نمایشی در تل آویو، این صهیونیست را بیمار روانی معرفی و او را آزاد کرد.

مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام قرار می‌گیرد. مردم در کشور‌های اسلامی، بدون توجه به تبلیغات رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن، تظاهرات گسترده‌ای علیه این اقدام رژیم صهیونیستی برپا کردند.

آتش زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها موجب شد دولت‌های اسلامی برای مقابله با خطر‌هایی که جهان اسلام و مقدسات اسلامی را تهدید می‌کند، «سازمان کنفرانس اسلامی» را تشکیل دهند. سالها بعد، در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت. در این روز، تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان های شریف نیز مورد توجه قرار می گیرد.

امسال مراسم روز جهانی مسجد در حالی با شعار «مسجد هسته مقاومت جهان اسلام» از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شود که ملت عزیز ایران در سوگ شهید القدس، اسماعیل هنیه و خونخواه این میهمان عزیز کشورمان هستند. این شهید مجاهد، چندی پیش، در حالیکه میهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان بود، توسط رژیم تروریستی اسرائیل ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

روز جهانی مسجد

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cPW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

به همت معاونت فرهنگی امور مساجد منتشر شد
 
به همت معاونت فرهنگی امور مساجد منتشر شد
 
خطاب به ائمه‌ی محترم جماعات صادر شد؛
 
خطاب به ائمه‌ی محترم جماعات صادر شد؛