سه شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۶۵
گزارشگر : جلال حیران نیا
خطاب به ائمه‌ی محترم جماعات صادر شد؛

بیانیّه‌ی مرکز رسیدگی به امور مساجد

در آستانه‌ی دومین دوره‌ی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، بیانیه‌ای خطاب به ائمه‌ی جماعات مساجد استان تهران صادر کرد.

 به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ در آستانه دومین مرحله‌ی چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین محمّد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، بیانیه‌ای خطاب به ائمه‌ی جماعات مساجد استان تهران صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

محضر شریف ائمه‌ محترم جماعات مساجد استان تهران (دامت برکاتهم)

 
با گرامی داشتن یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) و شهدای عزیز و والامقام به ویژه شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی (ره)، پیشنهاد می شود، موارد زیر برای زمینه سازی حضور حداکثری مردم در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری مدنظر ائمه محترم جماعات و اهالی مسجد قرار گیرد:
 
۱. مردم‌سالاری دینی، ابتکار اسلام ناب و هدیه‌ روحانیت معظّم، بالاخص امام راحل و عظیم الشأن به کشور است. انتخابات، یکی از مهم‌ترین آوردگاه‌های رویارویی ملت با استکبار جهانی بوده و تردیدی نیست که مشارکت گسترده و هوشمندانه‌ مردم، اصلی‌ترین مطالبه‌ مقام معظم رهبری مد ظله العالی محسوب می شود و نقشی به سزا در خاموش کردن فتنه‌ها و طراحی‌های پیچیده‌ دشمنان ایفا می‌نماید. در این راستا، انتظار می‌رود، ائمه محترم جماعات با بهره گیری از ظرفیت نخبگانی و اهالی مسجد، ضمن ورود به فضای محلات، با همت و جدیت، به تشویق برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی بپردازند.

 

۲.  شایسته است، اهالی مسجد به ویژه ائمه محترم جماعات، با تبیین جریان شناسی انتخابات ، شاخص‌های مدّ نظر رهبر عالیقدر نظام  حفظه الله را در انتخاب فرد اصلح برای جایگاه ریاست جمهوری، ملاک و مبنا قرار داده و مردم را به گزینش شخصیتی برخوردار از کفایت و کارآمدی، بهره مند از مدیریت قوی و روحیه جهادی، مومن، مردمی، امیدوار، پر کار و فعال، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و توانمندی‌های داخلی، دارای عملکرد انقلابی و عدالت خواه، تشویق و راهنمایی نمایند. 

 

۳. حفظ مکانت والا و قدسی مسجد و اقتضای حریت و آزادگی ائمه‌ محترم جماعات، به‌عنوان گروه مرجع، جایگاه آنان را به عنوان مبیّن و مفسّر منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی ارتقاء می‌دهد. لذا مشی و منش پدرانه و حکیمانه‌ شما بزرگواران، اقتضای آن را دارد که مؤمنین را از نظرات صریح مشورتی خود بهره مند فرمایید. 

 

۴. وحدت ملی، گوهری بی‌بدیل است که می بایست در مساجد صیانت شود. به فضل الهی، ایام انتخابات، با عزت و سربلندی مردم و نظام اسلامی می گذرد و در یک رویکرد اخلاقی و منطقی، شور و هیجانات تلخ و شیرین به خاطره‌ها می پیوندد و مودت و همدلی مومنین و اهالی مسجد، جایگزین رقابت‌ها خواهد شد. از روحانیت آگاه و مدبر در جایگاه امامت جماعت مسجد و محل، انتظار می‌رود شرایطی فراهم نمایند که همه‌ سلایق به‌رسمیت شناخته شده ذیل گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسجد و امام مسجد را مأمن و مایه‌ آرامش روحی و معنوی خود بدانند و به سرمایه‌ی انس و ارتباط افراد با خانه‌ی خدا، آسیب وارد ننمایند.

 

امید می‌رود، در آستانه ماه محرم الحرام، با عنایت حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا و با همّت، میدان‌داری و حضور فعال و مؤثر مساجد و ائمه‌  محترم جماعات، شاهد حماسه‌ آفرینی سیاسی  و بصیرتی ملت انقلابی ایران در روز جمعه پیش رو باشیم.

 

                                                                                                                                                                         حسین محمّد ابراهیم

                                                                                                                                                                رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

                                                                                                                                                                             ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳   

https://www.masjed.ir/u/1cMF

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

خطاب به ائمه‌ی محترم جماعات صادر شد؛
 
خطاب به ائمه‌ی محترم جماعات صادر شد؛
 
در بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
در پیام تسلیت حجت الاسلام محمدابراهیم آمده است: