یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۸۷۲۴
گزارشگر : جلال حیران نیا
پس از سالها مجاهدت

آیت‌الله جعفری‌ اراکی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله جعفری‌ اراکی از اساتید حوزه علمیه مروی تهران و قدیمی‌ترین شاگرد امام خمینی(ره) بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت‌الله جعفری‌ اراکی از اساتید حوزه علمیه‌ی مروی تهران و قدیمی‌ترین شاگرد امام خمینی(رضوان‌الله‌علیه) بعد از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفتند.

این عالم ربانی در اراک متولد شد. دوران دبستان را در مدارس آن شهر گذراند و در سال ۱۳۲۱ در سن یازده سالگی، تحصیلات حوزوی خویش را در مدرسه حاج محمدابراهیم اراک آغاز نمود. پس از چهار سال در سال ۱۳۲۵ شمسی و در آغاز ورود آیت‌الله‌العظمی بروجردی (رضوان‌الله‌علیه)، برای ادامه تحصیلات خود به حوزه علمیه قم رفت و مدت هفت سال در قم سپری نمود و دروس سطح را نزد اساتید آن زمان به پایان رساند.

ایشان پس از سپری کردن هفت سال در قم، تصمیم گرفتند به حوزه نجف بروند. او در سال ۱۳۷۲ سال ۱۳۳۱ شمسی به نجف رفت و طول مدت اقامتش در آنجا سی‌وپنج سال ادامه یافت. 

مرحوم آیت الله محمد جعفری اراکی پس از سپری کردن بیش از سه دهه در حوزه نجف و کسب اجازه اجتهاد، سرانجام بر اثر فشار دولت بعث عراق، در آذرماه سال ۱۳۶۵ و پس از ۳۴ سال کسب علم، عراق و حوزه نجف را به‌سوی ایران ترک نمود.

مرحوم محمد جعفری اراکی با اصرار بعضی از علمای تهران، در تهران اقامت کرد و در آغاز، حوزه درس خارج خویش را از مدرسه‌عالی شهید مطهری (رضوان‌الله‌علیه) شروع کرد. سپس ایشان مسئولیت تدریس در حوزه علمیه مدرسه مشهور و کهن خان مروی را از سوی امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) عهده‌دار شدند.

آیت الله محمد جعفری اراکی، بیش از سه دهه در درس و بحث خارج فقه و اصول در حوزه علمیه مدرسه مروی تهران، فعالیت داشت و شاگردان فراوانی از محفل درسی او استفاده می‌نمودند.

این عالم ربانی تقریباً پاز قبول مسئولیت مسئولیت تدریس در حوزه علمیه مشهور و کهنِ خان مروی قریب به همین زمان و تا قبل از همه گیری کرونا امام جماعت مسجد مروی بود. 

پایگاه تخصصی مسجد این ضایعه را تسلیت عرض می نماید.

 

 

https://www.masjed.ir/u/1cUW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

رهبر انقلاب به‌مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله:
 
گزارشی از نقش مسجد فردانش در دفاع مقدس؛
 
با هدف تجلیل ائمه جماعات صاحب تألیف برگزار می‌شود
 
با حضور خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود
 
معاونت فرهنگی امور مساجد پیشنهاد داد؛
 

تلفن مرکز رسیدگی به امور مساجد: 30-02166497027

 

تلفن سامانه ارتباط مردمی : 61943

info@masjed.ir