شنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۷۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه علمیه کشور:

اولین کارگاه توانمندسازی ارکان مسجد برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مسلمی‌فر از برگزاری اولین کارگاه توانمندسازی ائمه‌جماعت و کادر مساجد استان تهران خبر داد.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام محمد مهدی مسلمی‌فر، دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: یکی از موضوعات در طرح مسجد تراز برای معاونت تبلیغ، حوزه کادرسازی ائمه‌جماعت است و به همین دلیل آموزش ائمه‌جماعت و کادر مساجد در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به برگزاری اولین کارگاه توانمندسازی ائمه‌جماعت و کادر مساجد استان تهران گفت: تاکنون کم و بیش طرح‌هایی در زمینه آموزش ارائه شده اما دوره آموزشی به صورت تخصصی و حرفه‌ای صورت نگرفته است و شروع این کارگاه‌های آموزشی برای کادر و کمیته‌های مساجد شامل کمیته سلامت، ورزش، جوان و نوجوان، خیریه و ....به صورت تخصصی در دستور کار قرار گرفته  که در سرفصل‌های مختلف محتواهای ویژه طراحی شده و با همکاری اساتید حرفه‌ای و گزینش شده برگزار می‌شود.

 

 دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه علمیه کشور با بیان اینکه دوره به صورت کارگاه آموزشی در همه استان‌های کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: ابتدا این طرح به صورت آزمایشی برگزار و پس از گرفتن بازخوردها به صورت رسمی در ۶ مرداد ماه برای ائمه‌جماعت و کادر مساجد استان تهران برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چشم‌انداز دوساله در همه استان‌های کشور این کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام مسلمی‌فر گفت: بر اساس شرایط استان‌ها و آمادگی آنها مشکل برگزاری کارگاه وجود ندارد و چنانچه استانی آمادگی خود را برای برگزاری این دوره اعلام کند کارگاه آموزشی ائمه‌جماعت و کادر مساجد در آن استان برگزار خواهد شد.
 
وی در خصوص نحوه ثبت نام و گزینش برای حضور در کارگاه آموزشی گفت: در گذشته ائمه‌جماعت از فیلترهای معاونت تبلیغی و طرح هجرت گذر کرده و گزینش شده‌اند و کادر مساجد هم توسط ائمه‌جماعت گزینش و در سامانه و اپلیکیشن «مسجدی‌ها» به صورت رسمی معرفی شدند و بر این اساس می‌توانند در این کارگاه آموزشی شرکت کنند.

 

 وی آشنایی با مسجد تراز و کارکرد مساجد، خودشناسی و مخاطب شناسی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و گفت: مباحث رسالت فردی، شخصیت شناسی، مخاطب شناسی و موضوعاتی که بتوان افراد را از لحاظ شخصیتی تقویت کرد تا بتوانند با مخاطبان ارتباط داشته باشند در دستور کار است.

 

 وی با بیان اینکه تمرکز ما بیشتر تقویت و آموزش مدیریت منابع انسانی است، ارتقا شخصیتی، مدیریتی امام جماعت و کادر مساجد، شبکه سازی مساجد، ارتباط گیری با دیگر افراد و ... را از دیگر اهداف این مهم اعلام کرد.

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cOF

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار