دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
سرویس : مسجد خبر
کد خبر : ۳۸۶۶۸
گزارشگر : جلال حیران نیا
مرتضی طاهری؛

هیآت مذهبی نباید از مسجد و منبر جدا شوند

طاهری بر لزوم تعامل سازنده میان هیأت و مسجد تاکید کرد و گفت: اگر مساجد و هیئات مذهبی با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند، به طور قطع حضور جوانان در مساجد رونق بیشتری گرفته و به هیأت تراز انقلاب دست می یابیم. از همین رو هیأت مذهبی نباید از مسجد و منبر جدا شوند.

به گزارش سرویس مسجدخبر پایگاه تخصصی مسجد«مرتضی طاهری»، در گفتگو با خبرگزاری شبستان بر لزوم تعامل میان مساجد و هیأت مذهبی تاکید و اظهار کرد: هماهنگی میان مسجد و هیأت موجب می شود که شاهد هم افزایی راهبردی و حرکت بهتر در برگزاری برنامه های مذهبی و تعظیم شعائر باشیم.
 
این ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به شعار محرم ۱۴۰۳ با عنوان «آزادگان عالم در خیمه حسین اند»، بیان کرد: اگر مساجد و هیئات مذهبی با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند، به طور قطع حضور جوانان در مساجد رونق بیشتری گرفته و به هیأت تراز انقلاب دست می یابیم. از همین رو هیأت مذهبی نباید از مسجد و منبر جدا شوند و ضرورت دارد که مساجد را جاذبه‌دار کنیم، تا خانه های خدا رونق یابد.
 
طاهری تأکید کرد: عاشورای امام حسین(ع) باعث حفظ دین شد و خانه های خدا نیز در ترویج شعائر الهی و توحیدی نقش اثربخشی دارند، پیامبر(ص) اسلام را بنا نهاد و امام حسین(ع) موجب بقای اسلام شد، اگر حادثه عاشورا اتفاق نمی افتاد و ایثار حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان نبود، اثری از اسلام باقی نمی ماند.
 
وی ادامه داد: ایام عزاداری ماه محرم، بهترین زمان برای تقویت اعتقادات، استحکام باورها، رشد اخلاق و حفظ اتحاد و یکپارچگی امت در زیر بیرق حضرت سیدالشهدا(ع) است. از این رو، باید از ظرفیت های مساجد برای توسعه و تعمیق باورهای دینی، یکرنگی مردم به ویژه جوانان استفاده کرد.
 
این ذاکر اهل بیت(ع) تاثیر فعالیت های مستمر و منظم اهالی مسجد در جذب جوانان هیأتی به خانه خدا را مهم ارزیابی کرد و گفت: این مساله سبب می شود که مسجد در محله محوریت بیابد و جوانان بدانند که برای پاسخ به سوالات خود در حوزه دین می توانند به مسجد مراجعه کنند و از سوی امام جماعت راهنمایی شود.

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/1cN8

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

با حضور خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود
 
معاونت فرهنگی امور مساجد پیشنهاد داد؛
 
شهردار تهران در اجلاس روزجهانی مسجد
 
در نشست خبری اجلاس روز جهانی مسجد اعلام شد؛
 
به همت معاونت فرهنگی امور مساجد منتشر شد