امکان بازیابی اخبار وجود ندارد!
یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۵۵۱
گزارشگر : وحید پورتجریشی
رئیس دارالفتاء شیعی صور و جبل عامل:

مساجد باید محل تربیت و فراگیری ارزش‌های انسانی باشد

شیخ عبدالله گفت: هدف اصلی ما از ساختن مدارس باید تربیت و پرورش باشد نه اینکه فرزندان ما فقط بر سر یادگیری علوم جدید مسابقه بگذارند، اما از تربیت و رفتار صحیح بی بهره باشند، بلکه آنها باید بتوانند در این مداس اصول شهروندی و همزیستی با مردم و حفظ کرامت عربی و اسلامی خود را نیز فرا بگیرند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، شیخ حسن عبدالله رئیس دارالافتاء شیعی صور و جبل عامل مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در منطقه عباسیه افتتاح کرد.

شیخ عبدالله گفت: مردم عباسیه این نام را به خاطر پاسداشت رشادت ها و فداکاری های حضرت عباس(ع) برای دفاع از امام حسین(ع) برای این مسجد انتخاب کردند و تاکید کردند حضرت عباس(ع) الگوی برتر فداکاری در عاشورا است که مهم ترین و عظیم ترین فداکاری ها در مدرسه کربلای امام حسین(ع) رخ داد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت همراهی آموزش و پرورش گفت: تربیت نیز به موازات آموزش باید ادامه یابد، زیرا رهبر فقید ما امام موسی صدر کسی بود که مؤسسات و مدارس آموزشی تربیتی را بنا نهاد تا در مدارس به این دو اصل مهم توجه شود و البته هدف اصلی ما از ساختن این مدارس باید تربیت و پرورش باشد نه اینکه فرزندان ما فقط بر سر یادگیری علوم جدید مسابقه بگذارند، اما از تربیت و رفتار صحیح بی بهره باشند، بلکه آنها باید بتوانند در این مداس اصول شهروندی و همزیستی با مردم و حفظ کرامت عربی و اسلامی خود را نیز فرا بگیرند.

رئیس دارالافتاء شیعی صور و جبل عامل در پایان اظهار امیدواری کرد این مسجد و مساجد دیگر محلی برای عبادت و برقراری روابط انسانی و برادرانه میان مردم و تقویت روحیه مهربانی و محبت میان شهروندان باشد.

https://www.masjed.ir/u/4Tr

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

با هدف تجلیل ائمه جماعات صاحب تألیف برگزار می‌شود
 
با حضور خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود
 
معاونت فرهنگی امور مساجد پیشنهاد داد؛
 
شهردار تهران در اجلاس روزجهانی مسجد
 
در نشست خبری اجلاس روز جهانی مسجد اعلام شد؛
 

تلفن مرکز رسیدگی به امور مساجد: 30-02166497027

 

تلفن سامانه ارتباط مردمی : 61943

info@masjed.ir